PROMOTIONSBUERO: Herzlichen Glückwunsch Maren Stollberg!

Quelle: Maren Stollberg

Herzlichen Glückwunsch Maren Stollberg!

Maren Stollberg hat ihre Dissertation mit dem Titel “Vertical planting design: The suitability and microclimatic effect of perennials in a textile living wall system" am 21. Mai 2024 an der Hochschule Geisenheim University erfolgreich verteidigt.

Ihr Promotionsverfahren wurde über die Promotionsplattform Geisenheim-Gießen-Marburg koordiniert, mit dem Fachbereich 09 Agrarwissenschaften, Ökotrophologie und Umweltmanagement durchgeführt und gemeinsam von Prof. Dr. Alexander von Birgelen, Hochschule Geisenheim University und Prof. Dr. Christoph Müller, Justus-Liebig-Universität Gießen betreut.

Die Dissertation wurde von Prof. Dr. Alexander von Birgelen gemeinsam mit  Prof. Dr. Christoph Müller und PD Dipl.-lng. Dr. Ulrike Pitha, Universität für Bodenkultur, Wien, Österreich begutachtet.

Congratulations, Maren Stollberg!

Maren Stollberg successfully defended her doctoral thesis entitled “Vertical planting design: The suitability and microclimatic effect of perennials in a textile living wall system"

on May 21st, 2024 at Hochschule Geisenheim University.

Her Doctorate was carried out within the framework of the Doctoral Platform Geisenheim - Giessen – Marburg in cooperation with the Faculty 09 - Agricultural Sciences, Nutritional Sciences, and Environmental Management and jointly supervised by Prof. Dr. Alexander von Birgelen, Hochschule Geisenheim University, Germany and Prof. Dr. Christoph Müller, Justus Liebig University Giessen, Germany.

Her thesis has been evaluated by Prof. Dr. Alexander von Birgelen in collaboration with Prof. Dr. Christoph Müller and PD Dipl.-lng. Dr. Ulrike Pitha, BOKU University, Vienna, Austria.

Kategorien: Interne Mitteilungen, Wissenschaftlicher Nachwuchs, Nachrichten